Strona Powitalna
 
kim jesteśmy

pinakoteka

artykuły

galeria

kluby

linki

Zaœcianek pomaga


1.Krzyszof Wołodźko "Niepokoje Nowej Ery"
[...] Trzeba pochylić się z uwagą nad pogmatwaną zagadką New Age. Jest ona przecież wytworem ludzi spragnionych odpowiedzi na zbywane tak często milczeniem pytania: skąd przychodzimy? dokąd idziemy? kim jesteśmy? W świecie kultury masowej, kultury sloganów i powierzchowności, brzmieć one mogą na pozór banalnie, ale w sercach ludzi odzyskują swą autentyczną wartość i świeżość. [...]

2.Krzyszof Wołodźko " 'Egzorcysta' Williama Friedkina"
[...] W niniejszej pracy chciałbym przedstawić wizję demona (demonów) ukazaną w tej właśnie produkcji (reżyseria: William Friedkin). Opiszę także sam egzorcyzm jako tradycyjny obrządek dokonywany w Kościele Katolickim. Mandat wypędzania złych duchów, jak się w Kościele Rzymskim utrzymuje, został nadany Mu przez Chrystusa, na którego Imię ma zgiąć się każde kolano istoty niebieskiej i podziemnej. [...]

3.Krzyszof Wołodźko "Mgła"
[...] Słuchałem żebraka szepczącego do siebie przy dworcowym śmietniku: "Dotykaj światła i karm się nim, żuj godnie, wypluwaj chrząstki ciemności. Uważaj, byś nie zadławił się kością niezgody na światłość obnażającą potworność twego wnętrza!" Zaiste, trzeba słuchać żebraków. [...]

4.Krzyszof Wołodźko "Chrystus, błoto i Taize"
[...] Świat jakby na opak, ale bliski Ewangelii - na dobrą sprawę tak jak trzeba. Zgoda na niewygodę, zgoda na człowieka obok, modlącego się w skupieniu, zgoda na napierające na mnie niekiedy niecierpliwe i głodne masy, przepuszczane przez "żywieniowe bramki"; zgoda na przekaz białego płótna, trzymanego w namiotach modlitwy przez porządkowych: cisza, ticho, tišina, silencio, silence. Cisza w prawie wszystkich językach Europy. I pokój w sercu: gdy wpatruję się wespół z innymi w taize`ański krzyż - On przychodzi. [...]

5.Ks. Artur J. Katolo "Status i moralne prawa nienarodzonego we włoskiej literaturze teologiczno-bioetycznej po Soborze Watykańskim II"
Rozprawa doktorska napisana na Wydziale Teologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego przy Katedrze Teologii Moralnej Szczegółowej pod kierunkiem ks. prof. dra hab. Janusza Nagórnego. Lublin 1999