1.Krzyszof Wołodźko "Niepokoje Nowej Ery"
|
[...] Trzeba pochylić się z uwagą nad pogmatwaną zagadką New Age. Jest ona przecież wytworem
ludzi spragnionych odpowiedzi na zbywane tak często milczeniem pytania: skąd przychodzimy?
dokąd idziemy? kim jesteśmy? W świecie kultury masowej, kultury sloganów i powierzchowności,
brzmieć one mogą na pozór banalnie, ale w sercach ludzi odzyskują swą autentyczną wartość i
świeżość. [...]
|
2.Krzyszof Wołodźko " 'Egzorcysta' Williama Friedkina"
|
[...] W niniejszej pracy chciałbym przedstawić wizję demona (demonów)
ukazaną w tej właśnie produkcji (reżyseria: William Friedkin). Opiszę także
sam egzorcyzm jako tradycyjny obrządek dokonywany w Kościele
Katolickim. Mandat wypędzania złych duchów, jak się w Kościele
Rzymskim utrzymuje, został nadany Mu przez Chrystusa, na którego Imię
ma zgiąć się każde kolano istoty niebieskiej i podziemnej. [...]
|
3.Krzyszof Wołodźko "Mgła"
|
[...] Słuchałem żebraka szepczącego do siebie przy dworcowym śmietniku: "Dotykaj światła i karm się
nim, żuj godnie, wypluwaj chrząstki ciemności. Uważaj, byś nie zadławił się kością niezgody na
światłość obnażającą potworność twego wnętrza!" Zaiste, trzeba słuchać żebraków. [...]
|
4.Krzyszof Wołodźko "Chrystus, błoto i Taize"
|
[...] Świat jakby na opak, ale bliski Ewangelii - na dobrą sprawę tak jak trzeba. Zgoda na niewygodę,
zgoda na człowieka obok, modlącego się w skupieniu, zgoda na napierające na mnie niekiedy
niecierpliwe i głodne masy, przepuszczane przez "żywieniowe bramki"; zgoda na przekaz białego
płótna, trzymanego w namiotach modlitwy przez porządkowych: cisza, ticho, tiina, silencio, silence.
Cisza w prawie wszystkich językach Europy. I pokój w sercu: gdy wpatruję się wespół z innymi w
taize`ański krzyż - On przychodzi. [...]
|
5.Ks. Artur J. Katolo "Status i moralne prawa nienarodzonego we włoskiej literaturze teologiczno-bioetycznej po Soborze Watykańskim II"
|
Rozprawa doktorska napisana na Wydziale Teologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego przy Katedrze Teologii Moralnej Szczegółowej pod kierunkiem ks. prof. dra hab. Janusza Nagórnego. Lublin 1999
|
|